Aktuálně

Signal Festival v říjnu nebude. Brzy oznámíme Plan B.

Věřili jsme. Do poslední chvíle. Věřili jsme, že to zvládneme a letošní Signal Festival se uskuteční. Bohužel jsme se dostali do momentu, když už to dál nejde… Jednali jsme s ministrem zdravotnictví Romanem Prymulou, který nám sdělil, že nebudeme schopni festival letos uskutečnit. Ne tak, jak ho znáte.

Do poslední chvíle jsme doufali. Celý tým se neustále přizpůsoboval novým opatřením a každý náš krok jsme už několik týdnů konzultovali s epidemiology. Chtěli jsme udělat všechno pro to, aby festival proběhl hladce a aby na něm všichni byli v bezpečí. Zdraví nás všech bylo a je tou nejvyšší prioritou. A jak jsme vám už dříve říkali, nejsme hazardéři a nedovolíme si zbytečně riskovat.

Co teď, co dál? Pořád vidíme světlo na konci tunelu. Nevíme, jestli bude svítit ještě letos nebo až příští rok. Jedním jsme si ale jistí. I když nás teď pohltila tma, co nejdřív zase rozsvítíme ✹

Pokud jste si zakoupili Signal Pass na letošní ročník, budeme rádi, když nás podpoříte a vstupenku si necháte. Pokud budete chtít vstupné vrátit, obraťte se prosím na GoOut do 15.10.2020. Děkujeme. 

Aktuálně

Letos jdeme na #signalsrouskou

Hygienická opatření připravuje tým Signalu Festivalu dle platných vyhlášek a vládních opatření ve spolupráci s bezpečnostními odborníky a epidemiology.

Více najdete na signalfestival.com/zdraví.

Stáhněte si eRoušku na erouska.cz/ke-stazeni. Chráním sebe, chráním tebe!
S aplikací eRouška pomůžete zastavit šíření COVID-19.

← Zpět na aktuality
← Zpět na aktuality

Environmentální témata i pandemie aneb jak se k Planu B postavili letošní umělci

22. 9. 2020

Jak jistě víte, zastřešujícím tématem našeho festivalu byl pro letošek zvolen Plan B, jehož hlavní myšlenkou je hledání způsobů, jak se chovat šetrně k naší planetě. Uměleckou formou chceme společně s tuzemskými i zahraničními umělci vnést do veřejného prostoru palčivé environmentální otázky. Pozornost bude věnována jak vysychající krajině a odlesňování lesů, mizejícím vodním zdrojům, tání ledovců, tak schopnostem větrné energie nebo dopadům těžby dřeva a uhlí. Jak se tohoto tématu chopili konkrétní umělci?

Pohyblivá objektová instalace Jeff od konceptuální umělkyně sociálního zaměření Mileny Dopitové je koncipována jako čerpadlo určené k těžbě ropy, jenž svou světelnou a zvukovou performancí oslňuje a láká k obdivu. Je nositelem závratného bohatství stejně jako důkazem nezdravé existence nenasytné moderní společnosti. Umělkyně upozorňuje na priority a hodnoty, kterým dnes a denně věříme, stejně tak motivuje k šetrnosti vedoucí ke zdravému a šťastnému bytí. Partnerem instalace je Česká televize.

milena dopitová - jeff

Kritické dílo na téma Plan B představí i český vizuální umělec a vedoucí Ateliéru malby na pražské UMPRUM Jiří Černický.  Ve své tvorbě se zaměřuje na experimentální a intermediální projekty, věnuje se médiím na pomezí videoartu, vizuální poezie nebo fotografie. Pro Signal Festival si připravil unikátní dílo nazvané Archaické aktuality. Pracuje v něm s principem bioluminescence neboli vyzařování světla některými skupinami organismů, kteří se takto dorozumívají v nejtemnějších hlubinách oceánů, kam nepronikne denní světlo. Fenomén přírodní světelné emise však významově posouvá dále – povrch těla živočichů používá jako projekční plátno pohyblivého obrazu plného kritických environmentálních sdělení. Parterem instalace je Radiožurnál.

jiří černický - archaické aktuality

Španělské audiovizuální studio Onionlab patří ke světovým pionýrům v oblasti videomappingu. Jejich velkolepá instalace Superar v Průmyslovém paláci na Výstavišti Praha kombinuje výraznou 3D projekci se světelným designem. Projekce, která vzniká za podpory společnosti ROBE, vizuálně zpracovává téma světové pandemie, která dočista změnila život člověka na Zemi. Koronavirus samozřejmě přinesl zdravotní krizi. Klimatická situace se však zlepšila, kontaminace vody je menší, kvalita vzduchu lepší, zvířata se začala vracet do míst, která kvůli člověku dávno opustila. Umělci upozorňují na zpomalení, které nastalo ruku v ruce s pandemií, jako na možnost nového začátku. Hledají harmonii mezi člověkem a přírodou. Patronem instalace je Staropramen.

Onionlab - Superar

Hlavním bodem projekce The Windjejímž tvůrcem je berlínský motion-designer a vizuální umělec Phil Max Schöll tvořící pod značkou studia Weltraumgrafik, je vítr symbolizující změnu a nejistotu. Nejistota je však vnímána pozitivně – jako tvůrčí princip, impuls k dalšímu vývoji. Tato abstraktní a hypnotická projekce, která vzniká pod záštitou společnosti Mercedes-Benz, není koncipována jako klasický videomapping, tak jak ho znáte. Prostřednictvím netradičního minimalistického přístupu, využívajícího hravých a jednoduchých grafických prvků, vás vtáhneme do projekce nehledě na její 2D podobu. Přijďte se sami přesvědčit ve festivalových dnech na Karlínském náměstí (kostel sv. Cyrila a Metoděje).

 

S instalací The Room of Change od mezinárodního studia Accurat se podíváte z vesmírné perspektivy na proměny naší planety v průběhu času – jednou za pomoci projekce snímků z archivu NASA, které zaznamenávají změny na Zemi za posledních 20 let, podruhé prostřednictvím datové tapisérie ilustrující změnu našeho prostředí v několika posledních staletích. Instalace tohoto kolektivu zabývajícího se se výzkumem dat, designem a inovacemi byla nejvýraznějším dílem loňského La Triennale di Milano. Oproti jejímu původnímu řešení jsme se rozhodli dílo výrazně zvětšit, upravit jej do veřejného prostoru a umístit na frekventované místo v centru Prahy (Staroměstské náměstí), abychom názorně ukázali změny planety co největšímu počtu návštěvníků festivalu a zároveň náhodným kolemjdoucím.

S aktuální koronavirovou krizí jsme i v rámci organizace festivalu museli přejít na Plan B. Bezpečí je pro náš momentálně nejvyšší prioritou, zahájili kampaň #signalsrouskou a maximálně se soustředíme na hygienická opatření na všech festivalových lokacích.  Více k této otázce se dozvíte zde.

Budeme se těšit v ulicích Prahy od 15. do 18. října. A nezapomeňte se připojit k #signalsrouskou.