8bitový syndrom / 2013

Sdílet

Autor

Adam Široký & Tomáš Nadymáček

/CZ/ Z občasného VJingu na psytrance akcích se pro Adama Širokého stalo ze setkání s Kino CirKus nadšením pro video art. Společné akce v duchu DIY a nekonečné improvizace jsou zase jeho nejoblíbenějším koníčkem a smyslem života. Rád hledá způsoby, jak spojit zdánlivě nesouvisející jednoduché elementy do složitějšího celku. Zabývá se interaktivními aplikacemi a rád vtahuje diváka do hry, aby se z pasivního pozorovatele stal spolutvůrcem.
Instalace

Projekt 8bitový syndrom přináší do veřejného prostoru počítačové hry, které se staly legendami. Tetris, Snake, Pong… roky ověřené principy zůstávají, provedení získalo zásadní inovace. Klávesnici střídá dotykový displej a hráčem se tak stává každý kolemjdoucí se smartphonem nebo tabletem. Obrovské skleněné pixely na fasádě Nové scény Národního divadla evokují nízké rozlišení 8bitových her. Dokážou zelení porazit modré? Kdo nahraje nejvyšší skóre? Komu se budou zdát čtvercové sny?